tirsdag 22. juli 2014

Når Gud kaller

I dag har jeg en følelse av at Gud ikke bare kaller oss til å bli misjonærer og lignende, men også til å bli bedre kjent med han.

Når vi sier ja til Jesus, sier vi ja til kallet om å bli bedre kjent med Kongenes Konge.

Det tar tid å lære Jesus å kjenne. Det tar tid å overbevise seg selv om visse sannheter om livet.

I dag føler jeg at Jesus kaller meg til å lese i Bibelen, men jeg har enda ikke satt meg ned for å lese. Jeg velger selv.

For noen timer siden så jeg dette bildet på facebook,


og det sier noe om meg i dag. Jeg har droppet å søke Gud, og la troen på meg selv overbevise meg om at jeg greier alt selv. Kanskje det er derfor Gud prøver å vekke meg nå. Vise meg bildet, og kalle meg til å lese bibelen.

For meg er Gud så naturlig.

Rett før jeg la meg i går, viste et familiemedlem meg at Gud er så mye større enn det hodet mitt innbiller seg. Jeg begrenser Gud i hodet mitt, fordi jeg ikke skjønner hans storhet. Heldigvis har jeg ikke kraften til å stoppe han til å gjøre det han vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar