torsdag 24. november 2011

Morgendagen blir aldri lik

Siden LaSanta har jeg vært syk. Noen dager verre enn andre. I går var det kjipest. Hodepine, kvalme og forkjølelse. Jepp, jeg klager. Det er mest for å ha noe å skrive om. Vet du, jeg er ikke i skrivehumør for tiden og det er kjipt. Jeg laget meg jo denne bloggen fordi jeg elsker å formulere setninger. Så det er dumt at det er som det er. Derfor skriver jeg for det meste om hva som har skjedd. Kanskje om en stund, uker/måneder, vil mer tenkende innlegg bli publisert på dagensinnhold.blogspot.com. Det håper jeg, for det er jo det kjekkeste. Det som har skjedd er fortid, noe som ikke kommer igjen. Minner er jo fine, men de er allerede dannet. Derfor er det mye kjekkere å skrive om tanker, og hva som tenkes innenfor dette ordet. Tanker er bare, alltid! Haha, da ble det litt sånn som jeg liker det likevel. Ihvertfall, i går etter middag tok jeg meg en høneblund borte på det lille internatet, i korridorstue 7. Da jeg våknet etter 20 minutter følte jeg meg bedre i hodet. Fortsatt en smule "ikkehelttilstede", men smerten i toppen hadde forsvunnet. Så da dro håndballjengen, Joakim, Sonja, Ann Iren og Mette til Larvik for å se Byåsen tape mot hjemmelaget. Det var en jevn og kjekk kamp.






Tilbake på skolen satte jeg og min finske venn, Hanna oss på kjøkkenet på det store internatet og spiste mat. Vi gikk nemlig glipp av kveldsmaten på skolen pga kampen. Jeg lagde meg spagetti, mens Hanna tok seg ett par knekkebrød. Så er alt helt diffust, helt frem til vi satt i kinosalen her på skolen og filmet.


Okei, bak dette videoklippet er det en historie altså. Bare så det er sagt. Jeg elsker bare denne filmen av Hanna. Vet ikke hva det er. Kanskje måten hun lever seg inn på, ansiktsuttrykkene eller lydene. Jeg lager meg en mening om at det er alle disse faktorene, sammen som gjør den så bra. Det er jo sånn som oftest ellers også. For at noe skal være bra, må det henge sammen med noe annet. Åh, fantastisk!


Nå har jeg nettopp hatt filosofi. Vi så "Sofies Verden", hvis noen har hørt om den. Jeg liker den filmen, både pga måten den er laget/skrevet på og på grunn av alt som blir sagt i den. Er så mye genialt. Sånn enkelt, filosofisk materiale vet du. Slik som jeg forstår meg på. Så da vet dere hvilket nivå jeg er på.

Bruk fantasien, skap noe, lev livet!

2 kommentarer:

  1. Haha xP Elske den filmen altså xP Men den første me lagte var egentlig best :P Ler ennå når eg tenke på den xD

    Go bedring ihvertfall :)

    SvarSlett