lørdag 26. november 2011

All slags tanker

Det er rart at jeg er en del av dette miljøet. At det er her mitt liv er. Før kunne jeg bare forestille meg hvordan det kom til å bli, nå velger jeg hvordan det er. Om ett halvt år er ikke denne plassen min lenger, det var. Det vil alltid være en del av mitt liv, menneskene jeg møter hver dag. De er også med på å forme meg til den jeg blir, og er. Jeg lærer, og vil lære. Kunnskapen ligger ikke i hva man greier å bevise for andre, men hva man virkelig forstår. Aldri, uansett om alle møtes igjen om ett år, vil disse folkene på denne plassen aldri være det det er, akkurat nå!

Det er trist å se hva verden gjør for å ødelegge mennesket. Heldigvis finnes det mye glede som trenger gjennom, og kan være ett håp for de som sliter. Det styrker! Å stå sammen, være ærlig og vise at man bryr seg kan bety alt for en som ikke har det bra. En klem kan forandre.

I sangen til Michael Jackson, Mirrior synger han om å starte med mannen han ser i speilet. Den der er jeg såå enig i. For ønsker du å se en forandring, start med deg selv og vær ett godt forbilde. Når andre ser at den du er, i ord og (spesielt) handlinger påvirker andre, skaper det håp og viser hva ETT menneskeliv kan gjøre. For hva er vell mer sant enn det man selv ser med øyet?

Ofte er man trøtt og tom for ord. Det er godt å være stille, men det er også godt å vise hvem man er. Alt avhenger av hvordan andre behandler hverandre. I mange situasjoner er det lett å bare være til stede uten å gjøre mer enn det. Man kan eksistere uten å leve, men man kan ikke leve uten å eksistere.

Okei, ofte tenker jeg bare mye. I dag er en slik dag. Jeg bare ser for meg mange situasjoner, og så blir ord, setninger og avsnitt dannet. Å tenke er vakkert. Å puste er vakkert. Å smile er vakkert. Kjærlighet er vakkert. Naturen er vakker. Å danse er vakkert. Å dele glede med andre er vakkert. Å synge med hjerte er vakkert.

Livet er vakkert, se deg rundt!

3 kommentarer:

  1. Virkelig nydelig innlegg :D Mye bra :)Det beste hittil ;)

    SvarSlett
  2. Marie, DU e vakker! E savna d så gale, å lika godt å læssa på bloggen din igjen. E håpa allti at du har d bra, søte du <3 Lika så godt tankan dine :)

    SvarSlett
  3. Takk Chris :D
    Du gleda me Elisabet, når du sæ slikt <3

    SvarSlett