søndag 10. juni 2012

Kirkee

Jeg var i et bryllup i dag. Det var fint. Jeg fikk æren av å ringe i kirkeklokken. Gleder meg masse til å fortsette som kirketjener i ihvertfall ett år. Skal innom i morgen også. Da er det Gudstjeneste med dåp og nattverd. Er skikkelig spendt på den første dagen jeg skal være der alene, det er kanskje en uke til eller to. Skulle hatt noen vakter alene med en gang, slik at jeg husker alt jeg skal gjøre. Får prøve å skrive ned noen saker. Litt stress med den der klokkeringingen, forskjellig typer slag osv, men jeg får trøste meg med at alt nytt som regel er spennende og skummelt. I dag og i morgen er det tross alt opplæring. Skikkelig koselig der i dag ihvertfall. To herlige mennesker som lærte meg opp. Ikke så verst å snakke med presten heller. Liker å få et annet innblikk i kirken. Spennende gitt!

Vind, forfriskende og bringende. Lukk opp vinduet i livet ditt, og slipp vinden inn!

2 kommentarer:

  1. Virkeli kjekt å høre, Marie! :D Har trua på at du bli kjempeflink i ta der!!

    SvarSlett