onsdag 21. november 2012

Fytti katta!

Den ekleste tingen skjedde meg i dag, for knapt en time siden. Jeg hadde fått et oppdrag fra min reisende far, da jeg fulgte han til bussen i går, og det oppdraget begynte jeg på i dag. Det var så enkelt som å rake løv og slenge bladene oppi en gigantisk pose. Jeg hadde kommet ca halvveis da det skjedde. Nedi det ene hjørnet av plenen følte jeg at noe guffent hadde hengt seg fast på fingrene mine. "ÅNEI, en snegl" tenkte jeg, men nei, noe mye verre. Kattedrit. Lukten befant seg fortsatt i den stinkende massen. Fytti katta. Blæh. Ikke nok med det, jeg greide å ta på den en gang til. Den var jo godt gjemt i den store haugen av blader. Litt senere skjedde det jeg først egentlig hadde drømt om skulle skje, istedenfor det med dritten. Jeg tok på en sneil, med et uhell altså. Det var sykt ekkelt, men ikke noe i forhold til det som skjedde nedi hjørnet av plenen. Så nå har jeg vasket meg tusen og fem ganger. Tatt på antibac og sprayet på meg parfyme, fingrene ihvertfall.. Ett råd til alle som ikke elsker å få dritt på fingrene, bruk hansker.

Jeg vil ikke kalle det å rake løv for drittarbeid, ihvertfall ikke når solen skinner og det er varmt i luften (10 grader), men når noe slikt skjer, da kommer løvraking noen hakk nærmere drittarbeid. Men altså, jeg vet at jeg ikke burde klage, eller jeg vet ikke om jeg klager egentlig, hmm. Uansett, jeg følte bare for å dele denne hendelsen. Kanskje det kan være til glede for noen der ute, fordi de får en tanke som "Heldigvis var det ikke meg!".

Nå tar jeg meg ett glass vann.

Call me

2 kommentarer:

  1. Hahaha, du e så arti, Marie! :P
    - Bjerk

    SvarSlett
  2. Ååå, du e fin som kommentera! Takk for din synsing om meg :D

    SvarSlett