søndag 7. april 2013

Enveiskommunikasjon

Jeg er en sånn utrolig frem og tilbake person, men mest fremover person, ehe. Uansett, jeg mente vinglepetter. Nå har jo jeg skrevet masse tull om hva jeg skal til høsten, men når jeg skrev om høstens valg osv i mine tidligere blågghinnlegg, så var det jo ikke tull, da var det jo blodig alvor, nesten, det var ihvertfall ikke tull. Vil dere vite hva jeg skal til høsten.. mest sannsynlig :) Jeg skal til Sogndal og studere. Juhu! Jeg gruer meg litt, men har troen på at det kan bli interessant. Så det vil med andre ord si at jeg må si opp jobben min, den fine jobben min som kirketjener. Jobben har fått meg til å tenke masse, som om at jeg ikke gjør det fra før. Jeg kan ihvertfall si at min jobb, som gjør at jeg må jobbe i en kirke, har fått meg til å tenke tanker jeg ikke kunne fått på noen som helst annen plass. For de folkene, den presten, plassen, alt det, sammen, har fått meg til å tenke nøyaktig det jeg tenker nå faktisk, og alt annet. Du skjønner tegninga, ganske logisk. Jippi! Ett jippi fordi jeg er logisk. Så hvis du ikke syntes det var litt logisk i det hele tatt, trekker jeg stille og rolig tilbake mitt jippi, mentalt.

Vi snakkes, du "lytter", jeg babler, enveiskommunikasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar