søndag 22. september 2013

Midlertidig ass

Det er så mye som er midlertidig! Tyggisen jeg har i munnen, kastes snart i søppeldunken. Buksen i skapet vil en dag slites ut. Mobiltelefonen må erstattes. Kanskje på grunn av dårlig batteri, eller fordi jeg vil ha en bedre. Kjøleskapet må erstattes fordi døren ikke går skikkelig igjen. Sjefen på jobben går av med pensjon, og du blir sjef midlertidig til institusjonen finner en som kan bli der fast, men bare frem til en viss alder selvsagt. Noen vil oppleve kjærlighet midlertidig. De fleste, ja kanskje alle vil oppleve det. Greia er at ikke alt varer (kanskje du føler det slik også?)! Spørsmålet er, finnes det noe som er evig?

Jeg vet at jeg har funnet En kjærlighet som varer evig, og det er godt å hvile i. Men sant, det handler jo om meg, tenker du! Greia er at det kan handle om deg også. Jeg bare sier det, så er det sagt: Jesus lengter etter deg. Jesus = kjærlighet. Kjærlighet = Jesus, dermed: kjærlighet = evig. Det ekke no press, jeg tenkte bare jeg skulle si det: "hvis det er noe du vil si til noen, ikke vent til i morgen, da kan det være for sent!"

2 kommentarer:

  1. du kan virkelig få sagt det du. det er sant, og fikk meg til å tenke litt jaffal :)

    SvarSlett