mandag 5. desember 2011

Bevar ditt hjerte

Okei, akkurat som før, tiden går. Nå har jeg nettopp vært en del av en kjekk helg, med mennesker formet på hver sin måte. Jeg liker dem! Noen ligner gjerne mer på hverandre enn andre. En ny uke har startet, og jeg er en del av den. Her på skolen har vi noe som kalles kreativ uke. Pengene som samles inn går til prosjektet vi har i Moldova. De som går i det jeg nå kaller "Moldova-klassen" skal sette opp en liste over hva vi kan betale dem for å gjøre. Noen tar klesvasken, lager underholdning der og da, klemmer, sandvolley teknikk, handle, massasje osv. Så uken ser ut til å bli bra når det gjelder kreative gleder.



I kveld er det Thomasmesse. Noe jeg synes er fint. Skolepresten vår har nemlig ett opplegg, hmm.. thja, annenhveruke ca. Da er vi i kapellet her på skolen. Vi har en samling der vi er stille og hører på musikk, får tankene til å gå. Vi får også muligheten til å tenne lys for noen eller noe, skrive bønner og bli bedt for. I tillegg har presten ett tema som han snakker ut i fra. I kveld handler det om når vi skifter synet/oppfatningen av noen eller noe. Det høres spennende ut.

Ellers så gleder jeg meg til å reise til Bergen, til familien min der.

Bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer, for livet går ut i fra det. (Ordspråkene 4,23)

2 kommentarer:

  1. Å ikke gløm måneskinnsturen på fredag så moldoverne steller istand :P

    Åså var det fokus, fokusskifte som var temaet for thomassamlingen ;P Suns det var en goe messe, selv om jeg endret fokus litt innimellom.. xD Haha :P

    Nettopp ferdig i telefonen med far, satt i 2 TIMER :O xP Blir skikkelig godt å komme hjem til familien til jul ja :D

    SvarSlett
  2. Jaa, jeg vet. Fant bare ut at jeg ikke orket å beskrive opplegget rundt måneskinnsturen, så jeg droppet å nevne den :P

    Håper du får det kjempefint hjemme Chris :D

    SvarSlett