tirsdag 6. desember 2011

Gleden av å lære og å ønske

Jeg kjenner bare hvor takknemlig jeg er, og hvor glad jeg er over at jeg er i den alderen jeg er. Jeg gleder meg over erfaringene jeg har gjort i livet, over hvem jeg har møtt og hvem jeg er. Selvfølgelig er det stunder der jeg er mindre fornøyd, fordi på noen områder skulle jeg ønske det var litt annerledes. Når jeg er seriøs i min tankegang, er svaret ett klart ja. I det store og hele har jeg mine svakheter, men ja, jeg er fornøyd.

Jeg vil bare nevne noen ting. De betyr kanskje ikke så mye for deg, men de beskriver hva jeg tror meningen med hvor jeg er, er.

- En brå, men lettere overgang fra 3 år på internat, før den store verden blir min hverdag.
- Lære å skjønne mer av hvem jeg er i samspill med nye mennesker.
- Refleksjoner.
- Komme nærmere Gud.
- Vokse, og bli den jeg er.
- Lære kjærligheten å skjønne fra ett annet synspunkt enn tidligere.
- Se hvor mye menneskene i mitt liv betyr.

Dette er noen av de tingene jeg ser klart for meg, per dags dato. Jeg lå nemlig å grublet på dem før jeg sovnet i går. Jeg gleder meg virkelig til å se mer av meningen med hvorfor jeg er her.

I mitt liv ønsker jeg et hjem med åpne dører, kjærlighet, latter, omsorg, forståelse og samtaler, blant annet. Det er noe jeg virkelig ønsker å jobbe for. Sette mennesker i fokus og la de bli sett for den de er, la de føle seg akseptert og trygg.

For å elske andre, må man først elske seg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar