onsdag 14. desember 2011

Noen ganger må man ta seg selv i nakken

Jeg missliker at dataen holder meg våken, eller, valget jeg har tatt om å la dataen holde meg våken. Det går bare utover søvnen jeg trenger. Alle valg har noe å si, og hva man bestemmer seg for, følger med seg flere nye valg. I dag har jeg funnet ut at jeg tenker/filosoferer alt for mye. Eller, det har jeg alltid visst, men den siste tiden har det rett og slett blitt for mye, så nå er min plan å tenke mer på det som skjer rundt meg enn på hvordan jeg tror alt fungerer. Jeg elsker å tenke, det er moro, men å begrense det og lage en balanse tror jeg nok er bedre. Siden alle snakker om nyttårsforsett, så er den tenkegreia mitt nyttårsforsett, men jeg begynner allerede nå jeg. Hvorfor ikke gripe dagen når jeg først har kjangsen?

Nå gleder jeg meg vannvittig til å få ferie. Få energi fra min flotte og geniale familie, møte venner jeg ikke har sett på lenge, nyte god mat, smile og feire julen. Jeg er ikke så flink og ha blikket festet på han som virkelig fortjener det, så jeg håper at jeg feirer Jesus' bursdag og liv på en tydeligere måte enn før. Han fortjener det jo, og mer enn det! Bare 10 dager til han blir født, hvis vi skrur tiden tilbake 2000 år mm.

I morgen er det tid for å vaske alle hus på Grenland fhs. Jeg skal blant annet vaske ett toalett. Det er ikke det beste jeg kunne fått, men så er det jo slik at her i Norge er toalettstandarden mye bedre enn i mange andre land, så jeg burde ikke klage. Kanskje jeg velger å ta med meg min ganske så nye mp3 spiller (litt over 1 måned gammel), slik at opplevelsen av det hele blir bedre? Kanskje hvis jeg lar være, kommer jeg i kontakt med noen jeg ikke har pratet så mye med før? Hva jeg ender opp med å gjøre, vil tiden vise.

Det finnes alltid håp, det gjelder bare å ta seg selv i nakken, åpne øynene og gi livet en kjangs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar