torsdag 19. januar 2012

Trygg i dag

Jeg fikk en bok av Asbjørn Kvalbein en gang, da han hadde møteuke på den videregående skolen jeg gikk på. Den heter "Trygg i dag", og er en god bok med små andakter for hver dag. I dag leste jeg dagens andakt, og nå vil jeg dele den med deg.

Predikanten Moody forteller om en mann som sa at han gjerne kunne tenke seg å komme til Jesus, men han følte seg lenket fast og kunne ikke bryte ut av lenkene. En kristen sa til ham:" Men kjære deg, hvorfor kommer du ikke med lenkene og alt sammen?" Mannen svarte:"Det har jeg aldri tenkt på." Dermed kom han som han var, og Kristus brøt alle lenkene. Mange tenker at de skal bli kristne en gang i fremtiden. Det passer ikke helt nå. Dermed utsetter de, og de glemmer at Bibelen snakker om en nådetid, et gunstig tidspunkt for å bli en kristen. "For han sier: På den tid som behaget meg, bønnhørte jeg deg, og på frelsens dag kom jeg deg til hjelp. Se, nå er nådens tid, se nå er frelsens dag!" (2 Kor. 6,2)

Det er så vakkert at man ikke trenger å gjøre noe for å bli kristen. Vi kan komme som vi er, med alt vi har og er. Takken går til Jesus som gjorde dette mulig da han døde på korset for oss. Du og jeg er heldigere enn vi noen gang kan fatte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar