søndag 5. mai 2013

Jeg er flink i alt

Hei. Jeg strikker. Hva gjør du?

Øvelse gjør mester. Om det ikke stemmer 100%, så er store deler av sitatet sant, det har ihvertfall jeg erfart. Så enten det gjelder strikking eller armhevinger, om man ikke gir opp etter første forsøk, så vil man se forbedring. Lengden på denne bli bedre prosessen avhenger jo av hva du øver på og ikke minst, hvordan du øver. Det viktigste er i bunn og grunn å ha troen på at man vil komme til å se forbedring!?

"Åja, du lurer på hva jeg strikker. Jo hør nå her, det er ett pannebånd, men ikke et hvilket som helst pannebånd. Det er på en måte marineblått og skal ha utseende som perlestrikk gir."

Det er i grunn fint å ikke være mester i alt, og hvis alt var like lett å bli god i, hadde det ikke vært like imponerende. Da hadde vi nok ikke hatt forbilder. Vi hadde kanskje vært mer egoistiske? Underholdningsprogram på tv hadde kanskje ikke eksistert. Og hva med lagsport, det hadde kanskje eksistert, men hvordan et lag blir satt sammen, hadde kanskje vært mer preget av om hun eller han hadde den samme spillestilen som de andre på laget, og om samarbeidet var 99-100% perfekt. Det hadde kanskje ikke vært så dumt?, men for et press det hadde blitt. Hvis 50% av befolkningen hadde en inderlig drøm om å bli profesjonelle fotballspillere, ja, det jeg sa i setningen over, for et press. Jeg vet ikke hvor mange land det er i verden, to sek, jeg googler det. Det står at det er 196 uavhengige land i verden. La oss ta utgangspunkt i den informasjonen. Det blir 196 fotballag, sånne landslag ihvertfall. Og siden det finnes mer enn 7 milliarder mennesker i verden, så vil det si at 3,5 milliarder -> ca, skulle kjempet om en plass på et lag med 11 utespillere, og evt 11 innbyttere (22 til sammen, altså ;)). Aner ikke hvor mange innbyttere det er, men uansett. 22 x 196, la meg tenke i 2 sek, 4,312 mennesker. Jeg tror du har skjønt tegninga for lenge siden. Jeg ville bare slenge ut litt ekstra ord og tall og sånn.

Vi har det fint som vi har det egentlig. Tenk, det er utrolig omfattende å skape noe slikt. Det sier noe om Gud sine egenskaper. Ære være Han!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar