torsdag 16. januar 2014

Jeg vil gi deg, o Herre, min lovsang,
jeg vil takke deg med mine ord
for din nåde som er uten grenser,
og for godhet og kjærlighet stor.

Jeg vil gjøre mitt liv
til en lovsang for deg,
la hvert tone en hyllest
til deg være,
og i dager med glede
og dager med sorg
vil jeg leve hver dag
til din ære!

Ingen annen er verdig den sangen.
Bare du, Herre, eier min sang,
og i himmelen skal
lovsangen lyde
til din ære en evighet lang.

Jeg vil gjøre mitt liv
til en lovsang for deg,
la hvert tone en hyllest
til deg være,
og i dager med glede
og dager med sorg
vil jeg leve hver dag
til din ære!

Og om sangen i blant skulle stilne
og forstyrres av uro og strid,
Herre, åpne på ny mine øyne
så jeg ser at hos deg er min fred.

Jeg vil gjøre mitt liv
til en lovsang for deg,
la hver tone en hyllest
til deg være,
og i dager med glede
og dager med sorg
vil jeg leve hver dag 
til din ære!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar