mandag 10. mars 2014

Dagen(e)s tanker

Livet er urealistisk, men livet er jo virkeligheten. Så for mange blir det urealistiske akseptert og gjort til en sannhet.

Jeg tar livet ganske chill for tiden. Jeg har flere grunner til å stresse, og forsåvidt gjør jeg jo det, men jeg tar det med et smil. Dagens ord: chillsmil.

Takknemlighet. Usikkerhet. Sjokolade. Tre ord, tre tanker som fyker i hver sine retninger og skaper assosiasjoner og nye tanker helt til jeg tar en break, får nye innspill som vil være med på å forme mitt liv.

To sentrale bibelvers for meg om dagene: Matteus 7,12 og 1 Tim. 4, 12. Virkeligheten gjør versene levende og viktige. Det får meg til å tenke på noe som mange har sagt før meg, at bibelen er en levende bok. Guds ord er ikke tomme, men full av liv og lærdom.

Ære være Gud!

Hvis du ikke vet hvor du skal begynne, begynn med å være ærlig ovenfor deg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar