søndag 15. juni 2014

Når det normale virker unormalt

Jeg er så heldig å ha to tykke madrasser som seng, den ene oppå den andre. Før natten som var, eksisterte, tok jeg den ene madrassen inn på et annet rom og sov der. Når jeg i dag gikk inn på rommet mitt og så sengen med bare en madrass på, virket det så rart. Det var jo ikke dette jeg var vant til.

Ikke nok med at den ene madrassen forandret sengen min, den forandret også hele utseendet av rommet. Så en madrass, som for mange er vanlig å ha, ble unormalt for meg.

Med dette ble jeg minnet på hvor viktig det er at vi har et sant bilde av våre omgivelser. Og at det er lurt å finne fundamentets sannhet. Det er ikke nok å ta alt som det er, det må vurderes og settes opp mot det vi står for.

Det som er normalt for noen, kan være unormalt for meg. Det jeg synes er litt rart, er at to synspunkter kan være like rett, men føles feil for den andre. Respekt er også et ord som må bli dratt inn i denne tanken, føler jeg.

Jeg respekterer andres virkelighet, men kan godt fortelle om min egen. Jeg respekterer min egen virkelighet, men er åpen for å bli påvirket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar