onsdag 1. oktober 2014

359 dager

Om ikke mange dagene er det ett år. Skulle tro det hadde gått mer enn 359 dager. Tiden har brukt så sykt lang tid på å gå. Jeg har fått mer tid til å tenke enn jeg har hatt godt av, og alt for liten mulighet til å prate om det. Ingen har spurt, ihvertfall ikke i senere tid. Jeg har måtte begynt på temaet selv hvis noen skulle få vite noe. I begynnelsen var det lett å snakke, men når hodet mitt går fra å tenke på hvordan det skjedde til å forstå hva som faktisk skjedde, er det vanskelig å fortelle tankene til noen. Spesielt når ingen spør.

En ulykke, ett liv. Det har skjedd så mye siden 8. oktober 2013. Et rart år, et forvirrende år, et fint år. Mye er forandret, og av og til virker det som at virkeligheten aldri har skjedd. Det var bare en idé, noe jeg fant på. Ser jeg meg rundt, forstår jeg at det ikke er det. For der ute, utenfor mitt oppholdssted med fire vegger, finnes det mennesker som kan bekrefte det jeg innbiller meg. Ingen fantasi, ingen drøm. Hun døde faktisk. Hun jeg bodde sammen med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar